2007-01-28

Loppisfynd

Så har jag då varit på min första loppis, jättekul var det! Redan vid första och andra bordet gjorde jag de flesta av mina fynd, vilket gjorde mig lätt nervös att jag hade tagit ut för lite pengar... Men med lite prutning klarade jag mig. Dock behöver jag nog lite träning på det då det var försäljaren som prutade åt mig och jag tackade ja, och så skrattade vi=)

Vad mycket fina saker det fanns! På loppis kan man ju fynda!


Dessa tre lantliga tavlor fick jag för 45 kr.







































En komplett saltskål med tillhörande fat och sked. Jag tyckte den var söt!

Jag hittade två små tavlor som jag tyckte var lite lantliga.

Lite fina vaser

9 kommentarer:

Unknown sa...

Oj vilka fina saker du hittat på loppis. Det var inte dåligt!!!

Tessan sa...

Great stuff tjejen (betyder typ, fina saker tjejen ;) ) hihi. Vad roligt att försäljarna prutade åt dig, det är inte så lätt att göra det själv. Kan se framför mig hur det gick till...o så ditt skratt på det, härligt! :)

Albin sa...

Bra att du översätter åt mig=)det är ju typ som ditt modersmål nu;)Nej jag köpte också två stjärtlappar som var prismärkta med 20kr var, och då tänkte jag att jag säger "två för 30?" men jag hann inte säga det förrän hon bad om 20 kr för båda... de låg visst i en 10-kronors-fyndlåda;)...så mycket för min prutning.

Anonym sa...

Inga tv-spel på den loppisen då? Hittar du sånt kan du ju säga till... ;)

elin1976 sa...

Så fine ting du har funnet på loppis.

Hvilken flott blogg du har.
Her kommer jeg garantert tilbake. Ønsker deg en flott kveld.
Hilsen Elin:o)

Pernilla sa...

Grattis till din loppisdebut! Och tack för hur-man-länkar-tipset. Ska strax vara klar med min länklista! En fråga till; du har så fin "banner" med bilder. Hur gör man det, om man får fråga?

Pernilla sa...

Hej Lena och tack snälla för hjälpen med bannern! Jag får se om jag får till det med koden… Jag får nog pausa nu, min dator börjar bli väldigt varm!

♥ Pia... sa...

Hej! Trevlig ny blogg... Ska fortsätta kika intill dej, så söta tavlor och det alltid kul med loppisfynd. Såg att du hade en egen pysselhörna, skulle jag med vilja ha!!?? Jag scrappar plus lite annat pyssel så det skulle vara fint med egen vrå. kika gärna in till mej..på återseende...PIA

Anna sa...

Tavlorna är jättefina. Är det Ann-Louise Bäckström? Hon målar liknande, se länk: http://www.teamart.se/Lito.html

Ha det gott!