2007-01-27

Anslagstavla


Fick inspiration från boken "Gör något fint och ge bort" till att göra en anslagstavla av vinkorkar. Jag fick hela släkten att börja spara på vinkorkar och när jag inte orkade vänta längre på att det skulle bli tillräckligt många köpte jag de sista korkarna hos en hobbyaffär. Det behövs inte så många eftersom man sågar korkarna i två delar. Ramen köpte jag på panduro och för att få den randiga effekten tejpade jag i olika randiga skikt och sedan lackade jag så att lacken bara fastnade där det inte fanns någon tejp. På baksidan har jag limmat på en spånskiva för att ha något att limma fast korkarna på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men en sån kul idé. Min man sparar alla våra vinkorkar så vi har massor. Kul!
VÄlkommen till bloggvärlden!
Thea
Theasrum.blogg.se

Albin sa...

Tack! Det är jättekul och blogga. Hoppas du får användning av era korkar.
/Lena