2007-01-31

Hylla med lite smått och gott

Det här är min kryddhylla. Jag vet inte varför jag kallar den kryddhylla, för det är ju inte så myckt kryddor på den (förutom ett liiitet salt och pepparkar) Det mesta är teburkar. Jag har nyligen lärt mig att tycka att det är gott med te, och framför allt att det är mysigt att dricka te!



Teburken har jag dekorerat med tepåsar som jag har klippt ut. Jag använde mig av decoupagelim och lackade över några gånger. Papperslappen från tepåsen har jag nitat fast i ett snöre som är fäst runt locket. Ett bra presenttips fylld med något gott te!



Sockerskålen har jag köpt vit på Panduro och har sedan målat den med blå porslinsmålningspenna. Den fick sedan torka i ett dygn innan den fick stå i ugnen för att härdas.

8 kommentarer:

Tessan sa...

Åhh vilken fin teburk du gjort :) blir sugen på att fixa hemma nu jag med, kommer ha fullt upp hela sommaren om du kommer med fler tips och idéer :) Hoppas allt är bra med dig o mats annars. Här i salford är det fint, trött är jag men det ger sig nog med tiden =) Håller er uppdaterade på min blogg!

Kram kram

Tessan sa...

Hellu! Nej tentan är i slutet av kursen som vanligt, skrev lite konstigt på bloggen så jag förstår att det lunde misstolkas :) Idag är jag ledig så vi ska åka in till manchester och kolla lite. Bl.a. besöka "small world café" och se om det finns något trevligt folk där. Sen ska jag köpa en biljett till en dagsresa näsat vecka som går till yorkshire, där vi ska besöka slott o stora grottor. Kan nog bli skoj! Hoppas inte biljetterna är slut bara :/ Imorrn åker rikard så det känns lite vemodigt, men det visste jag ju att ha skulle göra så, bara att bita i det sura äpplet.

Ha det så bra! Kram

elin1976 sa...

Så fine ting.

Likte godt the boksen.

Så kul å dekorere den med the poser...
Ville bare ønske deg en fin torsdag.
Klem fra Elin:O)

Albin sa...

Elin, kul att du tyckte om den. Jag gjorde en likadan och gav bort i present en gång med nåt gott te i och det blev uppskattat.

En dag kvar till helgen. Ska snart iväg och jobba. Ha det bra!
Kram

♥ Pia... sa...

Fina saker du gjort...lite scrappat med andra ord.. min hobby bl.a inte så dumt det där med teburken !!bloggar gör jag sedan strax efter jul..helt såld på det, hinner inte göra nåt annat :)

♥ Pia... sa...

Hej.Du kan gärna gå in till mej igen, för jag har svarat på shabby chic,tjing!

Anna sa...

Hej! En till härlig inspirationskälla. Den har jag inte sett. Härligt! Klart du får länka till mig. Undrar om jag gjort en fatal tabbe? Jag är ny i bloggvärlden och har länkat hej vilt - jag har inte haft en tanke på att fråga någon *orolig*.

Ha det gott!

kuchimallan sa...

hey, schysst burk! jag har en liten fråga, vad är det för lack du använder?