2007-04-30

Bonad

Förra helgen var jag i Malmö och hälsade på min bror. Hemma hos min bror hänger en bonad som jag blev inspirerad av. Den består av fyra huvudstycken, himmel, hav, land och gräs. Sen är det massor av olika material t.ex. olika tyger till husen, buskarna o.s.v. och sen vissa detaljer som pärlor, fiskenät, broderade blommor. Jag passade på att shoppa loss på Panduro. Gick där inne en evighet med min kundkorg och fyllde den med massor av pyssel, så att jag kan göra mig en egen bonad. Det fattas fortfarande en del saker innan jag kan komma igång men det känns som ett roligt projekt.

4 kommentarer:

Stina sa...

Mysig bonad.

Jadu...spets har jag haft på hyllor så länge jag minns. De finaste spetsarna har jag hittat hos Hemtex den senaste tiden. Men de finns lite var stans. Panduro har också. Puss

Anonym sa...

Jag undrar hur du ska få till att det blir lantligt! Tycker mer att det liknar ditt förra projekt med hav, fyrar, fisknät, sjöstjärnor o sånt där, ser md nyfikenhet fram emot det hela. Hur blev din stickning? Kram hälsa din sambo!

Jennyshemochharmoni sa...

Det ser spännande ut med alla pandurosaker :) Förresten blev förklädet jättefint! Ha en jättebra tisdag!

MODERN COUNTRY sa...

Oj så flott inspirasjon :) Husker de fra da jeg var barn og vi lagde ganske mange på skolen.Lykke til med din egen bonad!