2007-04-06

Vårfint på balkongen

Köpte en bukett med påskliljor igår och satte i min lilla gröna kanna. Den fina glasskålen som jag fick av min kära svärmor fick göra sällskap ute på balkongbordet. Jag är lite allergisk av mig, och även min familj som kommer på besök nu i påskhelgen så då är det tur att man har en balkong och ha blommorna på.

På fönsterbrädan ute på balkongen har mina små söta nyckelpigor vaknat. Jag har målat små akvariestenar som nyckelpigor och de dyker upp lite här och var, på blomkrukor och stenar o.s.v.

5 kommentarer:

Stina sa...

Ja, här var det ju också nyckelpigor. Kram Stina

Anonym sa...

Trevligt med balkong som ni kan nyttja .Hoppas ni får trevligt i helgen! GLAD PÅSK

Anonym sa...

Samma här allergin.. inga påskliljor inomhus.. men visst är de vackra.
Ha de fint o en go Påsk på dej

A sa...

Så vårmysigt! Ja vi hittade en öppen restaurant! ;) Och inte på Ikea, fast dit åkte vi sen såklart. Underbart att det finns i Kalmar! :D

Anna sa...

Så jättesöta små nyckelpigor :). Jag kan inte heller ha påskliljor inne - får astma av dem direkt, likaså av julblommor. Men det finns andra fina färgklickar att pynta med.

Ha det fint, kram
Anna