2007-04-14

Sticka och sy

Jag har börja sticka också=) Det ska bli en sjal är det tänkt. Jag har inte stickat sen högstadiet så det tog ett tag innan jag kom in i det. En kompis och jag lärde oss genom stickskolan på garnsstudions stickskola. Tur att jag fick tag på ett sånt garn så det inte syns om man gör lite fel=) Idag ska vi ta med oss brassestolarna och stickorna och sätta oss någonstans i solen och fortsätta, ska bli härligt!



Vad roligt att det varkar vara många som tyckte tygerna var fina. Jag har kommit en bit på väg, tänkte visa lite... Jag har ett annat förkläde som mall som jag tittar på. Var dock lite klurigt hur man skulle få till de rundade sidorna längst upp ner mot armhålorna utan att det skulle vecka sig... jaja det är ju på insidan så det syns ju inte så väl ändå.

11 kommentarer:

Stina sa...

Det där blir snyggt det. Vill se resultatet sen. Får man det? Puss Stina

Anonym sa...

VAd kul att följa dig! Blir nog jättefint det där :)

Att sticka är ju jättehippt! Du är inne min vän :)

Ha en sön kväll!

Anonym sa...

Va duktig du är, förklädena blir nog jättefina! ...det stickade oxå såklart! :)

My Lovely Home sa...

Hej du är välkommen till butiken=)
Ditt mall förkläde ser ut som dem som jag säljer i butiken=)kram

Husbilsresan sa...

Titta vad fint det blir...skulle själv behöva ta fram symaskinen och sy gardiner och stolsdynor....ja,ja en annan dag...kanske....
Sjalen kommer hog ocksåatt bli jättefin.
Ha en fortsatt skön söndag.

n o r d i n g å r d e n sa...

Det där ser riktigt bra ut! så flitig du är!! Å va kul att din sambo väntar med iver!! Det gör vi med på resultatet, kommer bli jättesnyggt!! Mari.

Jennyshemochharmoni sa...

Stickat har jag också gjort, det är riktig terapi :) Var länge sedan nu men ibland kan jag bli sugen. Helst på hösten. Ha en underbar helg! KRAM

elin1976 sa...

Må bare innom for å ønske deg en kjempefin lørdag. Masse klemmer fra Elin:O)

MODERN COUNTRY sa...

Så flink du er! av sånne jenter som deg blir jeg så inspirert. Flotte stoffer du har funnet på ikea, spesiellt det lyseblå. Må vel ta meg en tur snart, jeg vil så gjerne kjøpe noe linstoff. Du får ha fin dag i morgen. Natta :)

Anonym sa...

Hej!
Vad fin sjalen är på bilden! Ska vi träffas i veckan och fortsätta? Tänkte gå till stan någon eftermiddag och leta efter sidenband till fransarna.

Vi hörs!
KRAM Stina, längre ner på gatan :)

Hem och Lycka sa...

Men vad duktig du är som både syr och stickar!! Ser fram emot resultatet sen!