2007-04-09

Fyndat tyger

Jag har fyndat tyger från IKEA. De två randiga tygerna har jag tänkt att jag ska sy förkläden av. Ett till mig och ett till min sambo. Men jag är inte så värst duktig på att sy. Det brukar ta sån tid och mäta och fixa innan jag kan börja så jag drar mig lite för det... men nån gång ska det nog bli gjort. Nu har jag ju i alla fall tyget, det är ett steg längre än förut.

Det blommiga tyget tyckte jag var så sött att jag bara var tvungen att köpa det. Vet inte vad jag ska ha det till, men nåt ska jag väl kunna hitta på. Man kan ju bara rama in det i någon vit ram till exempel.

8 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina tyger du har fyndat! Det kommer bli jättefint på dig och din sambo! Men jag vet, jag är likadan när det gäller att sy, fast jag har ju sett dina talanger så det blir nog toppenfint när du väl börjar! Ikea har mycket fint, till bra priser, tur de finns! Vilken gullig grön kanna du hade i nedre inlägget! Och tack för att jag är med bland din bloggar, jag trycker in dig bland mina med!! Ha en fortsatt bra påsk önskar Mari.

Stina sa...

Jättefina tyger. Det där rödvita har jag också. Kram Stina

Anonym sa...

Finfina tyger! Lycka till med syeriet! :)

Anonym sa...

Åh, de där tygerna är såå fina! Det finns ett rödblommigt med större mönster än det blåblommiga som du köpte som jag är sugen på oxå!
Lycka till med förklädena! :)

Jenny sa...

Vilka härliga tyger! Roligt att hitta fina tyger :) Jag ska snart på ikea också, då måste jag spana i de där tygerna. Ha en bra onsdag!

Färjtorp sa...

Hejhej, så fina tyger!
Jag har länkat till dig till länktåget. Hoppas det var ok. Se mer info på min blogg.

Ha en bra dag.
/Johanna

mossfolk sa...

Det där blommiga tyget har jag med köpt, men har inte en aning om vad jag ska göra med. De randiga kommer alldeles säkert att bli fina förkläden!

elin1976 sa...

Jeg har å sett på slike stoffer på IKEA. De er fantatisk flotte. Må nok innom å ha noen meter av disse til sommerens ute bord og hageputer. Ha ei flott helg. Klem:O)