2007-05-25

Min egen bonad

Jag jobbar för fullt med min bonad, det blir ett lite annat eget motiv. Har klippt ut alla små tygbitar som jag ska ha på bonaden. Jag försöker använda så mycket olika material som möjligt. Idag var jag och köpte lite djur, såna motiv som man egentligen stryker på kläder som har gått sönder. Det svåra är sen hur jag ska få dit alla tygbitar, ska man sy eller limma? och hur syr man? vad ska man använda för stygn o.s.v. Som sagt, jag är inte så duktig på att sy... men jag tror att bonaden kommer bli jättefin=)

Trevlig helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad skönt att du syns på bloggen igen.Hoppas du lyckas med den!Ha enbra helg och glöm inte njuta av solen om den visar sig! Kram o hälsa din sambo!

Tessan sa...

Hej! Vad fint det blir!!! Jag kommer ihåg att vi skulle göra något sånt där på syslöjden på högstadiet. Då sydde vi fast alla bitar med maskin. Det var pilligt, men sen sitter det ju bättre än om du kanske bara limmar. Annars kanske du kan limma och bara sätta några stygn i kanterna. Det kan ju oxå vara snyggt med en sydd-kant för att markera runt om bitarna.

Nu är jag hemma, det är skönt. Lägenheten känns större än vad jag minns, men vi behöver definitivt något större. Blir tokig på att inte kläderna får plats i "graderoberna" osv. Vi letar för fullt, men man vill ju inte ta första bästa heller bara för att..

Näe nu ska jag ringa mamma. Hörs snart! Puss

Anonym sa...

Vad du är duktig Lena, är så impnerad! Tror bonaden kommer bli jättefin. Jag hoppas att jag och Tom kan komma och hälsa på er snart. Hälsa Mats. Massor med kramar från Jenny

Anonym sa...

Å vad kul med kreativitet, spännande att se hur den ser ut!