2007-02-12

Kökshanduksgardiner

Läste blogginlägget hos For the love och country om köksgardintyg och då tänkte jag att jag kunde dela med mig av något som inspirerade mig. Lite provisoriskt tagen bild men ni kanske förstår tanken. Jag fick idén ifrån senaste nummret av Lantliv där en familj hade sytt sådana här gardiner av vanliga gamla köksgardiner. Hon lät de också hänga ner olika långt för att det inte skulle se så symmetriskt ut. Så skulle jag med vilja ha om det inte vore för att mina köksgardiner är alldeles nya och inte alltför billiga dessutom... men till nästa gång ska jag tänka på det här. Sådana handdukar kostar ju inte speciellt mycket heller. Det gäller bara att vara någorlunda duktig på att sy...

2 kommentarer:

A sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
A sa...

Det ser fint ut! Det är så typiskt att man kommer på nya idéer när man precis köpt sig något, är precis likadan! Men man kan ju variera sig och byta efter säsong! :) Jag kommer från Kalmar, så jag har familj och vänner där. Bor i Växjö nu! Topiary har man ju köpt mycket från i sina dar, och Mormors fönster. :)