2007-07-17

Kakbak

Idag var det dags för kakbak. Jag blev så sugen på att baka när det regna så mycket förra veckan så idag när det var lite mulet och med prognos om regn och åska passade jag på. Jag hade lite svårt att välja bland alla miljontals kakor det finns... så det blev 3 olika sorters kakor (hur ska jag kunna hålla mig med frysen full av kakor?!)

Jag började med Gaffelkakor med havresmak (åh så nyttigt, det var iallafall havre bland allt smör och socker=) Eftersom jag då aldrig har bakat småkakor, med undantag för när jag var liten och mamma gjorde det mesta, började jag att smälta smöret.... Ett tips: Gör inte som jag!=) Jag var tvungen att ringa min svärmor om råd...

Här ser ni när jag har kommit en bit på väg, ser rätt gott ut va?!

Nu är jag inne på min andra kaksort, Brysselkex. Jag tyckte det verkade så roligt att färga strösockret med karamellfärg, ända tills jag blev orolig fr att jag också hade färgat mina fina tallrikar... men som tur var gick det bort i disken...puh.

Mysigt va?! Det tyckte iallafall jag. Det var så roligt och enkelt så jag gjorde även Kolakakor , vilka var både min och Mats favorit. Efter all deg och kakätning bestämde jag mig för att gå ut och springa, så nu sitter jag här nyduschad och nöjd, härligt!

2 kommentarer:

elin1976 sa...

Kola kaker er så godt. Disse pleier jeg å lage til jul.mmmmmmm....ha en fin dag:O)

Anonym sa...

Kan garantera att både saften och kakan var god. För att inte tala om er balkong när alla ljusen var tända. Kram