2007-08-14

Plocka-blåbärsutflykt

Oj nu var det länge sen jag gjorde ett inlägg... Jag har haft semester och nu när jag har börjat jobba har jag haft fullt upp. En regnig sommardag ägnade vi oss åt blåbärsplockning, var jättemysigt, det har jag inte gjort sen jag var liten. Vi började med att åka till coop och köpa hink och blåbärsplockare och smörgåstårta till matsäck=)

Efter en mysig utflykt satt vi hemma i trädgården och rensade blåbären.

Det räckte till blåbär, socker och mjölk i flera dagar. Gott det ser ut va?!

Ett bra tips är att ha blåbär på morgongröten, det brukar jag ha.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lena!
Jag har saknat dina roliga bloggar skönt att du är tillbaka! Det där med blåbär ser jättegott ut. Själv törs jag inte gå ut i skogen med risk att gå vilse. Ha det gott!

Handplockat sa...

Mums
vilka vackra bilder
=)
fin blogg du har

ha det bäst

Anonym sa...

åhh vad jag vill ha sommar när jag ser det där...tråkigt att det inte fanns blåbär där jag har landställe =(