2007-02-03

Havsinspirerad hall

Vi har försökt få vår hall lite havsinspirerad. Det här är vad man möts av direkt när man kommer hem till oss. Det är en väldigt stor dörröppning in till vardagsrummet och vi har tagit bort dörrarna för att släppa in så mycket ljus som möjligt och istället satt dit en liten gardin av fisknät.

Tavlorna har jag målat i havsmotiv.

Den här fina byrån står till vänster om den stora dörröpningen. Jag har ärvt den av min kära mormor. Den väcker nostalgiminnen till liv. Översta ytan är egentligen ett lock som man kan fälla upp och där under finns det massa småfack som mormor brukade lägga Rollo-kola i. Så då och då gick jag och tog bort allt som stod på byrån och öppnade för att provsmaka den goda kolan=)

Nyckelskåpet köpte jag träfärgad hos en Panduroåterförsäljare. Likaså det lilla huset och fyren som jag har målat. Resten är drivved och andra strandfynd som jag har limmat på. Nyckelskåpet målade jag först vitt och sedan ljusblått. För att få den lite slitna "looken" sandpapprade jag när det var färdigmålat och då kom den vita färgen fram på några ställen.

3 kommentarer:

Tessan sa...

Vilken mysig hall!!! Gillars skarpt fisknätet ni har satt upp, vad påhittig du är :)

Jag har precis gått en promenad, till universitetet o tillbaks, riktigt vårväder här nu. Härligt härligt. Kunde ha gått i timmar känns det som, men vet inte riktigt hur långt bort man vågar sig :)

Haha visst var det kul att chatta, det får bli en skriven regel att alltid ha web kameran på! Jo sommarjobb är det jag ska söka, har förtur på SKL, men man kan ju inte förlita sig helt på det. (svarade i din blogg denna gång eftersom jag ändå tänkte skriva, oki?!?! :) )

Kram kram

Anna sa...

Jättemysig hall, vilka fina tavlor du målat. Jag tror nu är den bästa tiden för att köpa Pelargonsticklingar, jag har sett endel annonser från växthus. Om du köper sticklingar nu så växer de sig fina till sommaren.

Ha det gott!

Anonym sa...

Hej!

Ser jättemysigt ut i din hall! Ljust och fint! Fina små tavlor du gjort också

Mvh Hannah